Sunday, November 30, 2008

أحبك دونما لكن

.
.
.
أحبك
دونما استدراكٍ
أحبك دونما ( كيف ؟)1
أحبك دونما ( لكن )1
وأنكر
أن في الحب
فواصل أوعلاماتٍ
وأرفض
كل ما بيني
و بينك من مسافات
وأعلن
أنك حبي
وأني هاهنا باق ٍ
ولكن ...1
أحبك دونما ( كيف؟)1
أحبك دونما (لكن)1
.
.

وحبك
في دمي يجري
وطيفك
في دمي ساكن
صحيح
أنني أخشى
عذوبة
وجهك الفاتن
وأخشى
أن تمزقني
عواصف شعرك الداكن
وأدرك
أنني وحدي
على أطلالك باكٍ
وأدرك
أنني وحدي
أناجي دمعتي شاكٍ
ولكن ...1
أحبك دونما ( كيف؟)1
أحبك دونما (لكن)
1
.
.
.

عمرو أبوالحسن
.
.
.

8 comments:

الجنوبى said...

روعةيا دكتور بس للاسف الحب مش هوا الشئ اللى لازمنعمل عشانهكل ده

عمرو

جنّي said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ماأجمل أشعارك

كل عام وانتم بخير بحلول عيد الأضحى المبارك

كل عام وانتم على صعيد عرفات
كل عام وانتم من الحجيج
كل عام وانتم من الملبين
كل عام وانتم من المكبرين
كل عام وانتم من المهللين
كل عام وانتم مغفور لكم
كل عام وأنتي حرة يا أمتي

أخوكم سعيد

Kiara said...

اللللللللللله جامده بجد

كل سنه وانت طيب

Hossam said...

كل سنة وانت طيب يا بابشا
على فكرة انا دخلت اتفرجت على صورك وبجد رائعة
اما بقى عن الشعر حسك لازم تدرس شعر واصولة عشان توصل المعنى اكتر من كده متزعلش انا بهرج بجد شعرك حلو اوى
تقبل رمورى
سلام

Unknown said...

السلام عليكم ورحمة
الله تعالى وبركاته
مع احترامى للاوزان
والقوافى ولكنى احب
التلقائية وخصوصا فى
الشعر ووووووووووووووو
شعرك اعجبنى
وطبعا البوم
صورك ورحلاتك جميل .

۩۝۩ Dr. Flavio ۩۝۩ said...

بارك الله في قلمك وفي كلماتك

يعطيك ألف عافيه

poonehmedix said...

سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ گرانیت مروارید
سنگ گرانیت مروارید مشهد

poonehmedix said...

سنگ گرانیت مروارید مشهد
قیمت میلگرد
قیمت روز میلگرد در بازار
قیمت میلگرد امروز
قیمت میلگرد
قیمت میلگرد